۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۲۲

رستم قاسمی:

استقرار یک دولت انقلابی و عمل‌گرا نیاز آینده کشور است

استقرار یک دولت انقلابی و عمل‌گرا نیاز آینده کشور است

بوشهر- وزیر سابق نفت گفت: استقرار یک دولت انقلابی و عمل گرا نیاز آینده کشور است و هر کدام از کاندیداها باید تمام توان خود را صرف ایجاد وحدت و شکل گیری چنین دولتی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی صبح پنجشنبه در نشست با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: رکود اقتصادی، چالش جدی کشور است و نیاز است آدم‌های عملیاتی، اجرایی، عمل گرا و انقلابی وارد میدان شوند تا آسیب‌های موجود رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی دوست دارند تمام مشکلات کشور را به تحریم‌ها گره بزنند که منکر تأثیر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران نیستیم اما سطح تحریم‌ها در اقتصاد ایران بسیار ناچیز است.

وزیر سابق نفت با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری، بیان کرد: اولین نکته ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات است که وظیفه همگانی این است که شرایط حضور حداکثری مردم را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: نیاز است جناح‌های سیاسی مشکلات خود را با همدیگر حل کنند و تمام تلاش‌های خود را بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی بکار ببرند.

قاسمی یادآور شد: استقرار یک دولت انقلابی و عمل گرا نیاز آینده کشور است و هر کدام از کاندیداها باید تمام توان خود را صرف ایجاد وحدت و شکل گیری چنین دولتی کنند.

وی تاکید کرد: سیاسی بودن اقتصاد ایران از مهمترین اشکالاتی است که باعث بروز مفاسدی نیز شده است. این موضوع سبب شده که به جای آمایش اقتصادی شاهد آمایش سیاسی برای توزیع ثروت در کشور باشیم که نتیجه آن ایجاد محرومیت است.

وزیر سابق نفت تصریح کرد: اگر ریل گذاری جدیدی بر اقتصاد ایران انجام نشود طبیعی است که اگر در یک ایستگاه دیگر، قطار اقتصاد ایران به گل ننشیند در ایستگاه بعدی حتماً از ریل خارج می‌شود.

قاسمی گفت: نتیجه این اقتصاد رانتی سبب شده که محرومیت نه تنها در بخش عمده‌ای از شهرستان‌های کشور، بلکه حتی در تهران نیز خود را نشان دهد و شاهد فروش نان در نانوایی پایتخت به شکل قرضی هستیم.

وی با اشاره به بیکاری تا ۴۰ درصدی در برخی از استان‌های کشور، بیان کرد: وضعیت اقتصادی مردم در شرایط بسیار پیچیده‌ای قرار دارد و تغییر در این حوزه با ریل گذاری جدید، یک نیاز ضروری است.

کد خبر 5161714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha